Barion Pixel

Villanyszerelők Lapja

Nem lett olcsóbb a villanyautó

2016. május 13. | Lantos Tivadar |  2165 |

Az alábbi tartalom archív, 8 éve frissült utoljára. A cikkben szereplő információk mára aktualitásukat veszíthették, valamint a tartalom helyenként hiányos lehet (képek, táblázatok stb.).

Tavaly a korábbi évekhez képest csak elhanyagolható mértékben lettek olcsóbbak az elektromos autók: a tisztán elektromos meghajtással gyártott kocsik átlagosan 41 százalékkal kerültek többe, mint a belsőégésű motorral rendelkezők, míg az előző évben ...

Tavaly a korábbi évekhez képest csak elhanyagolható mértékben lettek olcsóbbak az elektromos autók: a tisztán elektromos meghajtással gyártott kocsik átlagosan 41 százalékkal kerültek többe, mint a belsőégésű motorral rendelkezők, míg az előző évben 45 százalék volt az árkülönbség.


Az MTI-hez szerdán eljuttatott felmérés szerint a korábbi években sokkal gyorsabb volt az elektromos kocsik árcsökkenése. A 2010-ben Németországban üzembe helyezett villanyautók átlagosan még több mint 100 százalékkal voltak drágábbak, mint a hagyományosak, 2014-ben pedig már csak 45 százalék volt az árkülönbség. Ehhez képest nem jelent érzékelhető változást a tavalyi 41 százalékos eltérés.     Magyarországon sem volt lényeges árváltozás - mutat rá a közleményben Huba Eörs, az IFUA Horváth & Partners ügyvezető partnere. A legnagyobb darabszámban értékesített Nissan Leaf listaára 2014 óta gyakorlatilag nem módosult, ahogy a BMWi3-é és a VW e-Golfé sem.     Ha az elmúlt három év trendje folytatódik, akkor 2020-ra átlagosan mintegy 16 százalékkal lesznek drágábbak a villanyautók a hagyományos kocsiknál. Ahhoz azonban, hogy áttörés következhessen be az elektromos autók eladásában, 10 százalék alá kellene csökkennie az árkülönbségnek - állítják a szakértők.

Valamelyest jobb a helyzet a hibrid járműveknél - amelyekben a belső égésű motor mellett elektromotor is van -, ezek átlagosan mintegy 25 százalékkal drágábbak a hagyományosaknál.     A felmérés szerint az elektromos autók üzemeltetése olcsóbb, mint a benzineseké, de az olajárak zuhanása miatt már nem annyival, mint korábban. Jelenleg hagyományos belsőégésű motorral gyártott kocsival 2,4-szer drágább egy kilométert megtenni Németországban, mint egy villanyautóval, míg 2012-ben még csaknem 3-szor drágább volt. Az elkövetkező években azonban várhatóan ismét növekszenek az olajárak, az elektromos autók hatékonysága pedig javul, ami az üzemeltetést tekintve a villanyautók malmára hajtja a vizet.

 

 

A Villanyszerelők Lapja egy havi megjelenésű épületvillamossági szaklap, amely nyomtatott formában évente 10 alakommal jelenik meg. A VL elsődlegesen a villanyszereléssel, épületvillamossági kivitelezéssel foglalkozó szakembernek szól, de haszonnal olvashatják üzemeltetők, karbantartók, társasházkezelők és mindenki, aki érdeklődik a terület újdonságai, előírásai, problémái és megoldásai iránt.

A VL előfizetési díja egy évre 9950 Ft, amelyért 10 lapszámot küldünk postai úton. Emellett az előfizetőink pdf-ben is letölthetik a legfrissebb lapszámokat, illetve korlátlanul hozzáférhetnek a korábbi számok tartalmához is, így 20 évnyi tudásanyagot vehetnek bírtokba.

Érdekel az előfizetés →

Beleolvasok →